Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
Page Header Logo
  • Home
  • Archives
  • Journal Contact
  • FAQ
  • Journal History
  • SOP Of Management In Manuscript
  • About Publishing System
Search
  • Register
  • Login
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 14 No. 2: Juli 2019

Vol. 14 No. 2: Juli 2019

Published: 2019-07-15

Articles

  • Draft Resolusi Konflik Penyelesaian Konflik Perang Sipil di Libya Tahun 2011
    Bagaskara Bagaskara
    58-63
    DOI : 10.56338/iqra.v14i2.595
    • PDF
  • Implementasi Kebijakan Kepala Sekolah dalam Meningkatkan Prestasi Belajar Siswa Mata Pelajaran PAI di SMP Negeri 1 Biromaru Kecamatan Sigi Kabupaten Sigi
    Nirmala Paputungan, H. Saude, Sefullah Bombang
    64-70
    DOI : 10.56338/iqra.v14i2.627
    • PDF
  • Doktrin Pesantren terhadap Perempuan (Kajian terhadap Kitab-kitab dan Realitas Perempuan di dalam Pesantren)
    Gazali Gazali, Mohammad Nawir Akib
    71-77
    DOI : 10.56338/iqra.v14i2.887
    • PDF
  • Strategi Peningkatan Kualitas Pendidikan Melalui Program Asrama di SMP IT Qurrota A’yun Palu
    Abdul Mufarik, Adhriansyah A. Lasawali, Muhammad Rizal Masdul, Muhammad Muhammad, Sugianto D. Kalamunting
    78-82
    DOI : 10.56338/iqra.v14i2.888
    • PDF
  • Potensi Manusia dan Aplikasinya terhadap Pendidikan
    Normawati Normawati
    83-87
    DOI : 10.56338/iqra.v14i2.906
    • PDF
  • Peranan Guru Agama dalam Membina Akhlak Peserat Didik di Madrasah Aliyah Alkhairaat Pasat Palu
    mansur mansur
    88-93
    DOI : 10.56338/iqra.v14i2.909
    • PDF
  • Pembinaan Akhlak Mulia melalui Keteladanan dan Pembiasaan
    Nurlaila Nurlaila
    94-101
    DOI : 10.56338/iqra.v14i2.1561
    • PDF

Focus and Scope

Editorial Board

Reviewers

Peer Review Process

Publication Ethics

Author Guidelines

Copyright Notice

Open Access Policy

Plagiarism Policy

Archiving Policy

Editorial Policies

Publication Fees

Reference Tools

Flag Counter

IQRA Citation

Open Journal Systems
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License
 
About this Publishing System