Pendidikan Islam di Malaysia
Islamic Education in Malaysia
Abstract
Tujuan pendidikan dalam Islam adalah antara lain untuk membentuk pribadi Muslim dalam pengembangan spiritual, fisik, emosional intelektual dan sosial. Ini tidak hanya menghasilkan warga negara yang baik tetapi juga mencakup pembentukan modal manusia yang lengkap dalam hal kehidupan agama dan duniawi. Selain itu, pendidikan yang didasarkan pada ajaran Islam juga bertujuan untuk menghasilkan manusia yang benar yang dapat memenuhi kebutuhan dunia dan kehidupan di akhirat. Fokus utama artikel ini adalah tentang perkembangan Pendidikan Islam di Malaysia, jenis dan tingkat pendidikan, dan kebijakan pendidikan di Malaysia.
References
Abdalla, Amr, Abu-Nimer., Muhammed, Nasser., Ilham, Kadayivic, Aysa., Kunkle, Lynn., & el-Kilani, Saber.2006. Improving the Quality of Islamic Education in Developing Countries: Inovative Approaches, Creative Associates International Inc.
Asrori, Ahcmad.2015. Islamic Education Development Strategy In Facing The Global Challenges. International Journal of Science and Research. Vol.4, Issue. 11: 2319-7064.
Goddadr, Hugh., & Khamis, Sahar.2012. Building A Shared Future: Islam, Knowledge, and Innovation, British Councils: University of Cambridge.
Hashim, Rosnani. 2014. Reforms in Islamic Education International Perspective, Edited by Charlene Tan, New York: Bloomsbury.
http://adisampublisher.org http://historical of malaysia, wiki.org https://media.neliti.com http://repository.radenintan.ac.id
Kayadibi, Saim., & Buang, Ahmad Hidayat.2011. The Role of Islamic Studies in Muslim Civilization in The Globalized World: Malaysian Expereince. Jurnal Hadhari, 3. (2). 83- 102.
Mardman, Hasan., Samsul, A.B., & Aziz, A.2011. Islamic Studies and Islamic Education in Contemporary Shoutheast Asia, Edited by Kamaruzzaman Bustamam & Ahmad Patrick Jory, Malaysia: Yayasan Ilmuan.
Mehden, Fred R van der., Muzafar, Chandra., & El-Gandi, Fadwa.,.1985. Perkembangan Modern dalam Islam, Jakarta: Yayasan Obor Indonesia.
Noble, Toni., & McGrath, Helen. 2008. The positive educational practices framework : A tool for facilitating the work of educational psychologist in promoting pupil well being, Educational & Child Psychology, Vol.255.